Malgrat el Covid19, Càritas adapta les seves activitats, atén les noves demandes, algunes de les quals, es “tripliquen”, i demana ajut a les comunitats.

En les darreres setmanes de confinament, la nostra Càritas Diocesana s’ha adaptat i ha mantingut l’atenció en els diferents àmbits, a voltes, amb mètodes alternatius. Ara els treballadors socials fan, generalment per telèfon, l’acolliment i el seguiment de les persones ateses, coordinant amb els serveis socials dels municipis per donar-hi resposta, Incloses persones grans, amb demandes concretes, (compra d’aliments, medicaments,…).

S’ha obert un canal d’acompanyament psicològic, per a les persones que reben atenció. Es mantenen els ajuts econòmics necessaris a les persones i famílies que ho necessiten. En 27 municipis es continuen lliurant aliments, en molts casos amb el suport dels serveis socials municipals, entitats i col•laboradors a títol personal. En algun municipi s’ha cobert, de mode puntual, la demanda de roba.

Segueix l’atenció a les persones acollides als 43 habitatges socials i 16 pisos compartits, utilitzats per a 189 persones. El C.A. Abraham, per a homes sense llar, de Vilafranca, hi ha atenció diària permanent als 7 residents, des del moment de confinament.

En matèria de formació i inserció ABORAL, s’acompanyen telemàticament les persones en procés de formació, o inserció laboral. Així com els que fan l’aprenentatge del català.

Els educadors de reforços educacionals i Brúixoles, fan l’acompanyament als infants i adolescents i els ajuden en les tasques telemàtiques que els posen des de les escoles i instituts. Es manté la informació de Càritas Diocesana, a la web del Bisbat, la de Càritas, xarxes socials i s’atenen les demandes periodístiques.

Amb el lema “La necessitat s’ha triplicat. Tripliquem les donacions. #Càritasx3” les deu Càritas amb seu a Catalunya, el darrer 17 d’abril, endegaren una nova campanya, per poder respondre la creixent demanda social, d’ençà l’aplicació de l’estat d’alarma.

Es molt important que cadascú o cada família hi participem amb convicció, integrant un donatiu estable, com a resposta personal de fe i d’humanització davant d’aquesta societat que vivim, més atrotinada i més desequilibrada per la crisi social.

Us hi podeu adreçar, a: https://www.caritassantfeliu.cat/cada-gest-compta/
Càritas Diocesana, segueix treballant amb la normalitat que li és possible, atenent les demandes dels territoris.

Una feina imprescindible, perquè Càritas no tanca.